Изкуствен интелект в образованието
частично присъствена, 16 АКАД. ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Анотация
Изкуственият интелект (ИИ) е технология, която има потенциал да трансформира образованието и да подобри качеството на учебния процес и достъпността до него.
ИИ може да помогне на учителите да автоматизират рутинни задачи, да адаптират учебните програми към нуждите и интересите на учениците, да предоставят персонализирана обратна връзка и подкрепа, да разширят източниците на знание и да стимулират креативността и критичното мислене.
Целта на това обучение е да запознае учителите с основните понятия и приложения на ИИ в образованието, да им предостави практически примери и инструменти за интегриране на ИИ в своята учебна дейност, да им помогне да разберат предизвикателствата и възможностите, свързани с ИИ, и да им покаже начини, по които да разменят опит и добри практики с колеги от различни образователни контексти.
С обучението на учителите по тази тема се цели да се подобри качеството и ефективността на учебния процес, да се стимулира иновативността и креативността на учителите и учениците и да се подготвят учениците за бъдещето.
На практика учителите ще научат как да разбират и оценяват различните видове и приложения на ИИ в образованието, как да избират и използват подходящи софтуерни продукти и приложения, базирани на ИИ, за подпомагане на учебния процес, как да създават собствени проекти с ИИ чрез проста програмна среда и как да обсъждат и да рефлектират върху предизвикателствата и възможностите, свързани с ИИ.
изкуствен интелект и контекстно обучение
Присъствено синхронно в електронна среда, 16 АКАД. ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Анотация
Контекстното обучение е модерен подход към
образованието, който се фокусира върху реалните ситуации и проблеми, с които се
сблъскват учениците в своя житейски и професионален път.
Този
подход стимулира активното и смислено учене, развива критичното мислене и
творческите умения на учениците, както и ги подготвя за бъдещите
предизвикателства на обществото и пазара на труда. Изкуственият интелект е
научна дисциплина, която се занимава със създаването на машини и софтуер, които
могат да извършват задачи, изискващи човешка интелигентност. Изкуственият
интелект има широко приложение в различни сфери на живота, включително и в
образованието.
Тази
тема има за цел да представи възможностите на изкуствения интелект да подкрепи
и обогати контекстното обучение, като предложи различни интелигентни
образователни системи, ресурси и задачи, които могат да се използват от
учителите и учениците.
Темата
ще даде поглед върху бъдещето на образованието, в което изкуственият интелект
ще играе ключова роля за създаването на персонализирани и адаптивни контекстни
образователни среди, които ще повишат мотивацията, ангажираността и
постиженията на учениците.
Майкрософт
продукти и системи при работа с изкуствен интелект за развитие на базови
компетентности в училище
ЧАСТИЧНО ПРИСЪСТВЕНА, 16 АКАД. ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Анотация
В съвременния свят изкуственият интелект (ИИ) е все
по-присъствен и влиятелен в различни сфери на живота и дейността на човека. ИИ
може да се използва за подобряване на качеството, ефективността и достъпността
на образованието, като предоставя персонализирани, адаптивни и интерактивни
образователни среди, ресурси и задачи.
Майкрософт
е една от водещите компании в областта на ИИ, която предлага разнообразни
продукти и системи, които интегрират ИИ в своите функционалности и възможности.
Тази
тема е също така насочена към попълване на пропуските в образователната
система, които водят до разминаване между това, което са научили учениците, и
това, което е изисквано от бизнеса. Тези пропуски са свързани с липсата на
актуални и релевантни знания и умения, които да отговарят на нуждите на
динамичния и конкурентен пазар на труда, който се променя под влиянието на ИИ и
други нови технологии.
Тази тема ще помогне на учителите да
актуализират своите педагогически подходи и методи, като използват продуктите и
системите на Майкрософт, които интегрират ИИ, за да подготвят учениците си за
бъдещето, в което ще трябва да се адаптират, да се учат и да се развиват през
целия си живот.
Как да създадем уроци с видео, изображения,
аудио и текст с изкуствен интелект
ЧАСТИЧНО ПРИСЪСТВЕНА, 32 АКАД. ЧАСА, 2 КРЕДИТа
Анотация
Изкуственият интелект (ИИ) е технология, която променя
света и образованието. С помощта на ИИ учителите могат да преодолеят много от
бариерите, които са им пречели да реализират своите креативни идеи за учебно
съдържание. В тази програма ще научите как да използвате различни инструменти и
платформи с ИИ, за да създавате атрактивно и персонализирано учебно съдържание,
което да отговаря на нуждите и интересите на вашите ученици.
Ще
научите как да генерирате текст, изображения, аудио и видео с ИИ, как да
анализирате и оценявате учебното съдържание с ИИ, как да адаптирате учебното
съдържание според профила и предпочитанията на всеки ученик с ИИ. Ще научите
също така как да използвате ИИ за подпомагане на учението и преподаването, като
например: автоматично оценяване, обратна връзка, препоръки, тюториални системи
и др.
Тази
програма ще ви помогне да развиете своите умения за работа с ИИ, да подобрите
качеството и ефективността на вашето обучение, да повишите мотивацията и
ангажираността на вашите ученици, да създадете нов тип изживяване за тях. Тази
програма е подходяща за всички учители, които искат да използват ИИ за
създаване на учебно съдържание, независимо от нивото или областта им.
Няма нужда от предварителни знания по
програмиране или специални технологични умения. Всичко, от което се нуждаете, е
интерес към ИИ и желание за развитие.
Ученикът в центъра на електронното обучение. Как да преподаваме с помощта на софтуер за личностно и кариерно усъвършенстване и изкуствен интелект?
ЧАСТИЧНО ПРИСЪСТВЕНА, 48 АКАД. ЧАСА, 3 КРЕДИТа
Анотация
В условията на все по-засилващо се електронно обучение и електронизация на обществото като цяло в училищата и в университетите в света бяха въведени електронни системи, подпомагащи обучението, кариерното развитие и самоусъвършенстването на ученика както в реална, така и в дигитална среда.
Част от тези системи използват изкуствен интелект за подпомагане на тези дейности. Програмата дава възможност учителите плавно да преминат към използването на подобен тип софтуер, като се започне с вече интегрирани в учебните системи елементи и се стигне до нови решения. Запознаване с тенденциите, които от няколко години са в бизнеса, за персонализиране на образованието.
Облекчаване задачите на преподавателя, като се дава възможност на компютърните програми да извършат анализ върху резултатите и поведението на ученика в електронното обучение, да предложат варианти за работа с децата и да организират съвместната дейност на преподавателите и учениците с помощта на познат софтуер.
Няма нужда от предварителни знания по
програмиране или специални технологични умения. Всичко, от което се нуждаете, е
интерес към ИИ и желание за развитие.
Обученията могат да се проведат на място и изнесено на желана от вас дестинация. Работим с туроператорска фирма, която предлага атрактивни места, подходящи за провеждане на различни типове обучение.
"КРЕАТИВНОСТ" ЕООД предлага и следните обучения с кредити:
"STEM/STEAM/STREAM обучение - учебно съдържание, методи на преподаване, организация и управление на училищните процеси" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Програмата за обучение на учители по STEM/STEAM/STREAM образование има за цел да подготви педагозите да използват интердисциплинарен и приложен подход към преподаването на науката, технологиите, инженерството, изкуството и математиката. Програмата се състои от пет модула, които обхващат следните теми: въведение в STEM/STEAM/STREAM образованието, учебно съдържание по STEM/STEAM/STREAM дисциплините, методи и техники за интердисциплинарно и проектно-базирано обучение, дигитални технологии и ресурси в подкрепа на STEM/STEAM/STREAM обучението, организация и управление на училищните процеси в рамките на STEM/STEAM/STREAM образованието. Обучението ще използва разнообразни методи като лекции, дискусии, анализ на случаи, работа в групи, презентации, симулации, игри, рефлексия. Обучението ще бъде интерактивно, практическо и ориентирано към нуждите и интересите на участниците.
"Практически модели за прилагане на STEM/STEAM обучението в детската градина" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
STEM е концепция за обучение, която се стреми да вдъхнови младите хора да се развиват в сферата на науката, технологиите, инженерството и математиката. Целта е да се развият естественото любопитство на детето и неговият творчески потенциал; умението му да наблюдава, да издига хипотези и да прави изводи; умението му да търси решения, да прави подобрения и иновации. С този подход детето учи активно: наблюдава, изследва, експериментира, обяснява, а не просто запомня и възпроизвежда информация. STEM обучението създава комплексни знания и умения, които се учат в по-горните класове по стандартната учебна програма. Това ни дава възможност по-рано да положим една добра и стабилна основа за изграждането на общо разбиране на заобикалящите ни процеси и природни закони. STEM обучението помага на децата да свързват различни видове предмети и области от живота и да имат по-широк поглед върху комплексния свят. По време на STEM обучението децата следват процес, който им помага да се научат да изследват множество гледни точки и да свързват идеи за решаване на проблем.
STEAM е разширение на STEM, като добавя изкуството към науката, технологиите, инженерството и математиката. Целта е да се обединят тези области в едно творческо пространство, в което децата могат да експериментират с нови модели и да развият своята креативност. Художественият дизайн и изкуствата са важна част от STEM-базираното образование, тъй като творческото мислене и разгръщането на творческите заложби са от съществено значение за развитието на иновации. STEAM образованието може да започне в най-ранна детска възраст. Преживяванията, които децата имат в ранните си години, са изключително важни. STEAM подходът помага на децата да разбират света около тях, да решават проблеми, да работят в екип и да изразяват своята индивидуалност.
"Бизнес софтуер за образованието" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
В последните няколко години сме свидетели на слаба връзка и липса на приемственост между образованието и бизнес. Това породи идеята за създаване на програма, предназначена за широк кръг учители и специалисти, работещи в сферата на образованието, като им дава възможност да се запознаят с бизнес софтуер, позволяващ им да създават проекти, блок схеми, да моделират процеси и ефективно да използват мениджмънт умения за работа в учебна и бизнес среда. Програмата ще помогне на преподавателите както да погледнат на учебния процес през очите на бизнес модела, така и да подготвят учениците си за излизането им на пазара на труда. В условията на икономически проблеми бизнес софтуерът се явява ключов за адаптирането на учениците към бизнес средата.
"Дигитална психология" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
В света на дигитализация едно от основните неща е да сме наясно как дигиталните устройства влияят на личността. Учениците са все по-зависими от технологиите, което поражда и нуждата от това – да знаем какви психологически принципи да приложим за по-пълноценното използване на подобни устройства в учебния процес. Съвременните дигитални поколения обикновено имат различен живот в дигиталния свят, като целта е да се познава психологията на поколенията и да се създаде здравословна среда както на учене, така и на начин на живот за всяко дете. Идеята не е да се откъснат децата от естествената им среда на дигитализация, а да се намери пътят, по който да се създаде равновесие и пълноценно израстване.
Целта е преподавателите да получат методическа подготовка при работа с дигиталните поколения, както и да познават модели за поведения в онлайн среда. Важно е да се разберат промените, които настъпват в психиката под въздействието на дигиталните технологии и да съобразят преподаването с потребностите на дигиталните поколения.
,,Дизайн за дигитална образователна среда в детската градина" – 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Идеята на програмата е да се представи пред преподавателите в детската градина смисленото интегриране на дигиталните технологии в процеса на обучение, като по този начин го превърнат в средство за създаване на условия за изграждане на подходяща образователна среда. Дигиталните инструменти като част от живота на подрастващите ще изиграят ключов момент при постигането на по-високи образователни резултати. Необходимостта от дигитална образователна среда се подчертава и от приемствеността между училището и детската градина. Обръща се внимание на дозираното и смислено използване на дигиталните технологии, различните начини на интегриране в педагогическите ситуации и подходяща дигитална среда за деца от уязвими групи.
Целта е преподавателите да открият нови възможности и перспективи за развитие на предучилищното образование. Да променят дидактичните средства на работа, методите и формите на възпитание и развитие като трансформират традиционната образователна среда в нова – дигитална образователна среда, отговаряща на потребностите на поколението.
"Системи за дигитално тестиране. Създаване на собствена тестова система" - 48 ЧАСА, 3 КРЕДИТА
Електронното тестиране е неизменна част от работата на всеки преподавател днес. В програмата учителите ще се запознаят с електронното тестиране в различните му видове и форми, измененията и нововъведенията в големите платформи за тестове, ще получат ресурси с готови електронни тестове, ще се научат да работят с различни платформи за електронно тестиране. Важна част от работата е защитеното полагане на тестове и тестовите системи, включващи персонализиране и изкуствен интелект. Чрез тази програма се дава възможност на всяко училище да изгради собствена тестова система с база от тестове в защитена среда.
"Мобилни STEM центрове" - 48 ЧАСА, 3 КРЕДИТА
STEM образованието е част както от настоящето, така и от бъдещето на съвременния ученик. Ние ви предлагаме начини, по които STEM центровете да не са обвързани с една стая в училището, а да са мобилни и всяко дете да има достъп до STEM уроците само чрез своето лично мобилно устройство. Преподавателите ще получат опити и готови разработки за изнесено STEM образование, ще се научат да работят с обогатена реалност и ще разберат как да оптимизират създаден материал. Обръща се внимание на STEM центровете и хуманитарните науки, диагностиката на постигнатите резултати и възможността за създаване на училищни STEM проекти.
"Уеб базирани игрови технологии за обучение в ранна детска възраст" – 32 ЧАСА, 2 КРЕДИТА
Играта е водещ тип дейност в детска възраст – в нея са корените и от нея се развиват всички останали дейности – детето се подготвя за учене, труд и изобщо за пълноценен живот като възрастен именно в играта. Настоящата тема предлага подготовка на учителя с уеб базирани технологии и вграждане на кодирането и програмирането в ранна детска възраст. Игровият модел като предизвикателство за бъдещето образование, начини на работа и безопасност в онлайн среда.
"Учебен дизайн на електронното обучение" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
За последните години инструкционалният дизайн зае своето място като отделна дисциплина и се превърна почти в наука, като даде възможност на голяма част от преподавателите с да променят мисленето и на учениците, и на колегите. Този инструкционален модел се основава на систематичното разработване на процесите преподаване и учене и се състои от седем фази: анализ, проектиране, разработка, внедряване, изпълнение, оценка и преглед. Моделът включва поредица от психопедагогически предписания за по-нататъшния процес на обучение – структура на съдържанието, прилагане на ефективни когнитивни процеси и бъдещи ефективни колаборативни дейности.
Целта на програмата е да помогне на преподавателите въпреки различията при създаването на електронни курсове, да извлекат основните постулати, с които се характеризира учебният дизайн. Ще научат техники, с които да накарат обучаемите да участват активно в процеса на обучение, дейностите в процеса на обучение ще бъдат структурирани и подредени в система по начин, който предполага ефективно обучение, ще почерпят опит от готов учебен дизайн и ще се научат да избягват най-често допускани грешки.
"Съвременни методи на преподаване - компетентностен подход и проектно базирано обучение за повишаване мотивацията за учене. "- 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Ключовите компетентности и ученето през целия живот отдавна вече са заложени в основите на образованието. Въпросът е как най-правилно да се приложи този подход в работата на педагога днес? Как да се обвърже с проектно базираното обучение, за да доведе до необходимите резултати? Програмата поставя основите и дава ясни насоки за работа на педагозите. Споделят се добри практики и натрупан опит в тези области. Целта е преподавателите да открият формулата на проектно базираното обучение и пътищата при работата чрез компетентностния подход. Умело да могат да приложат техниките както в реална среда на обучение, така и при дистанционната форма.
"Платформи и софтуер за търсене и генериране на свободно учебно съдържание" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
По време на обучението преподавателите ще натрупат знания и умения, които ефективно ще могат да използват ежедневно в работата си, ще се сдобият с арсенал от ресурси и ще създадат атрактивна среда за учене. Всички, преминали обучението, ще получат диск с огромно количество ресурси, който непрекъснато се обновява и до който ще имат неограничен достъп. Представените материали и интернет страници са базирани на идеята за свободно ползване и могат да бъдат имплантирани веднага. Материалите са независими от различните платформи за дистанционно обучение, като в хода на курса се предоставя и начинът, по който могат да се съвместят с избраната дистанционна система и как да се модифицират спрямо нейните нужди.
„Преминаване към алтернативна електронна учебна система. От Google към Microsoft, от Microsoft към Google, създаване и използване на собствена платформа.“ - 48 ЧАСА, 3 КРЕДИТА
След засилената дигитализация през последните години голяма част от училищата осъзнаха, че всяка една от електронните системи съдържа определени спецификации, които позволяват по-добра интеграция в определен тип училища. В тази връзка част от училищата решиха да мигрират своите системи към по-подходящи за своите цели. Програмата е създадена, за да предложи плавен и безпроблемен преход от една учебна електронна система към друга или да даде решения за създаване на собствена електронна система. Програмата е подходяща и за преструктуриране на вече създадена система и оптимизирането й за електронното обучение.
„Как да преподаваме едновременно в електронна и в реална среда?“ - 32 ЧАСА , 2 КРЕДИТА
Системата цели да предаде опита от света от последните години в хибридното преподаване, изискващо бърза промяна на учебната среда от електронна в присъствена и обратно. Един от основните акценти е по какъв начин ученикът и преподавателят могат да трансформират натрупаните материали и знания от едната среда в другата, как по-плавно да преминават от единия тип обучение в другия. Друг основен момент в програмата е улесняването на работата на преподавателя в хибридна класна стая, в която преподава едновременно и в реална, и в електронна среда. Програмата запознава с някои на вид елементарни технологични и софтуерни решения, но с много висока ефективност при този начин на работа.
„Създаване на собствен облик на училището в електронна среда“ - 32 ЧАСА , 2 КРЕДИТА
Дигитализацията в образованието доведе до изискването всяко училище да съхрани своята идентичност и в електронна среда. Програмата ще помогне на преподавателите да открият силните страни от обучението в своята институция, да ги превърнат в работещ модел, да синхронизират общите си дейности. За училищата, които не са изградили собствена визия в електронна среда, програмата представя работещи модели, които се базират на индивидуалния облик на училището.
„NFC технологиите в училище – умни чинове, NFC документи и други съвместими модели“ - 32 ЧАСА , 2 КРЕДИТА
Когато говорим за NFC технологиите, говорим за технологии с почти безграничен потенциал. NFC технологиите навлизат стремително във всяка една сфера на дейност в живота на човека от XXI век, като особено ясна е визията за тяхното използване в образованите. Независимо от това – дали се каса за детска градина, училище или университет. NFC технологиите са приложими при спазване на сигурността на личните данни в училище, персонализирането на образованието както и при обмена на данни. Настоящата програма включва нов модел за използването на NFC технологиите, а именно – умни чинове, при които чинът комуникира с устройствата на учениците и на учителите и може да бъде използван по различни атрактивни начини в процеса на образование. В програмата се дават възможности за включване на NFC технологията в училищната документация и възможността да се облекчи работата на преподавателите, класните ръководители, администрацията в училище и в детската градина.
"Създаване на електронни учебни шаблони" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ /ПРИСЪСТВЕНА СИНХРОННО В ЕЛЕКТРОННА СРЕДА/
Шаблонът за електронно обучение е решение за проектиране на курс на обучение възможно най-бързо и атрактивно. Програмата съдържа причини за използване на шаблони за електронно обучение; съвети за избор на правилния шаблон; стъпки за създаване на шаблон за електронно обучение за многократна употреба от нулата; основни елементи на ефективен шаблон за обучение; примери за шаблони за електронно обучение; съвети за опресняване на остарели шаблони за електронно обучение; иновативни начини за използване на шаблони за електронно обучение; търсене на готови шаблони в мрежата; страници с готови шаблони за употреба. Целта е да се усвои работата с електронни учебни шаблони и да се покажат на педагогическите специалисти начини, по които едновременно да улеснят работата си и да ангажират вниманието на своите ученици чрез ресурси, близки до тях и до начина им на възприемане на света. Шаблонът за електронно обучение може да се използва като отправна точка за рамкиране на проект за електронно обучение. Целта е да се покаже как може лесно да се надграждат и подобряват и в този смисъл как да се превърнат в чудесна основа за обучение.
"Преподаване през мобилни телефони, смартфони, фаблети и таблети" - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Програмата предвижда интегрирането на мобилните устройства в учебния процес, като разглежда спецификите на преподаването и ученето през мобилни устройства. За целта се разглеждат основните учебни системи и интегрирането им през уеб среда, както и специфичните за мобилните устройства приложения, даващи възможност за по-ефективно преподаване. Полезно и практично е за обучението на поколението от 21 век учителят да умее да използва в работата си някои от предимствата на мобилните телефони, неприложими при настолните компютри и лаптопите, като възможността за по-бързо гласово набиране, TTS Reader, използването на стилус, мобилни камери, бързи видеа, както и интегрирането на популярни социални мрежи към учебния процес.
"Електронната документация в училищата и в детските градини" – 32 ЧАСА , 2 КРЕДИТА
Програмата е предназначена за запознаване с основните принципи на работа с електронна документация, включващи създаването на електронни документи, подписването им, нормативна и законова база за работа с електронни документи, както и спецификите при съхранението и разпространението на електронни материали. В темата са засегнати основните елементи на електронната сигурност, както и защитата на личните данни на базата на общия регламент за защита на личните данни.
"Материали за дистанционно обучение" – 32 ЧАСА , 2 КРЕДИТА
Програмата съдържа електронен сборник с материали от разнообразни български и чуждестранни източници, даващи възможност за мигновеното им включване в дистанционни системи за обучение. По време на курса различните типове училища или детски градини ще получат профилирани материали за онлайн обучение в зависимост от интересите на институцията. Представените материали и интернет страници са базирани на идеята за свободно ползване и могат да бъдат имплантирани веднага. Материалите са независими от различните платформи за дистанционно обучение, като в хода на курса се предоставя и начинът, по който могат да се съвместят с избраната дистанционна система и как да се модифицират спрямо нейните нужди. Ще ви представим и набор от инструменти за търсене на електронно съдържание в интернет.
Атестация на педагогическите кадри. Портфолио. Подготовка в дигитален формат - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Програмата е предназначена за всички педагози, работещи в системата на българското образование, притежаващи базови компютърни умения. Програмата включва следните основни компонента: нормативна уредба – съдържание и акценти на ДОС за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти; длъжностни задължения и професионални компетентности на педагогическия специалист в контекста на актуалната нормативна уредба; практически въпроси на кариерното развитие, планирането и провеждането на квалификационната дейност и атестирането; практически въпроси на отразяване на постигнатите компетентности в професионалното портфолио и самооценка на педагогическия специалист в атестирането; инструменти за създаване на професионално портфолио – електронни решения; казуси, възникнали в практиката – прилагане на нормативната уредба. Придобитите знания ще доведат до ефективно боравене с нормативните изисквания и разработване на варианти на критерии и показатели за самооценка. По време на обучението преподавателите ще се запознаят с инструментариум за работа и ще могат да приложат ефективни, иновативни форми, методи и средства за създаване на оптимални условия за подобряване на качеството в образователните институции. Всеки обучаем си тръгва с изградено електронно портфолио.
Компютърна и интернет зависимост при деца. Как да се справим? - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Програмата включва запознаване с опасностите в дигиталния свят и необходимостта на всеки един ученик да бъде свързан дигитално с някого или с нещо, от което произлиза и потребността на всеки да притежава колкото се може по-добри дигитални компетентности. Широко известен е фактът, че при подрастващите компютрите и интернет се използват не само за работа, но и за удоволствие, като тук има два основни елемента: игри и социални мрежи. За да останат по-дълго в игрите и в социалните мрежи, различни компании изразходват много средства, за да направят приложенията си атрактивни, което крие рискове както за психическото, така и за физическото здраве на човека.
Дигитални материали в помощ на професионалните училища - 32 ЧАСА, 2 КРЕДИТА
Програмата е тематично обособена в зависимост от типа на училището, което се включи в курса. Включва следните компоненти: Независимо от типа на училището в програмата е заложено изграждането на електронна база от ресурси и LMS система, позволяваща използването на обучителни пътеки, ориентирани към отделния ученик. Специализиран софтуер за всяко едно училище, като той е заимстван от обучителните практики в различни държави. Възможност преподавателите сами да направят електронни ресурси със свободен код в общодостъпни образователни платформи, позволяващи използването им на роден език. Иновативни методи за преподаване – усилията са насочени към различни системи за тестове, презентиращи системи и инструменти за привлекателно учене. Включването на възможността в зависимост от професионалната насоченост на училището на AR и VR решения. Създаването на електронни професионални общности за взаимодействие и помощ на преминалите през обучението специалисти. По време на обучението преподавателите ще натрупат знания и умения, които ефективно ще могат да използват ежедневно в работата си, ще се сдобият с арсенал от ресурси и ще създадат атрактивна среда за учене.
Как да преподаваме на дигиталните поколения Z и Алфа? - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Програмата е създадена, за да запознае педагозите с особеностите на последните две поколения и да даде решения както на въпроси, възникнали при общуването с учениците, така и да разкрие подходящи методи на преподаване. Програмата включва следните модули: Обща характеристика на поколенията. Поколението Z. Поколението Алфа. Как да се справим със страховете на родителите? Практически модели за работа, приложими за поколенията Z и Алфа. Придобитите знания ще доведат до ефективно и атрактивно усвояване на предвидения в програмата материал чрез нови методи и увеличаване на ангажираността към учебното съдържание съобразно потребностите на съвременното поколение.
Електронни инструменти за преподаване и общуване в детските градини - 32 ЧАСА, 2 КРЕДИТА
Програмата цели подпомагането на дигитализацията в детските градини, като предлага практически решения за използването на различни електронни инструменти в детската градина. Това включва: Специализиран софтуер. Свободни електронни ресурси в интернет. Широка гама дигитални играчки за използване в детската градина. По време на обучението преподавателите ще се запознаят с възможностите на специализирания софтуер, ще придобият умения за работа с дигитални играчки и електронни ресурси в интернет, които ще подпомогнат и улеснят работата им, както и ще я направят по-атрактивна. В края на това обучение педагогическите специалисти ще имат изработена ясна визия за това – в каква насока могат да използват дигиталните инструменти в работата си, а придобитите знания ще доведат до увеличаване на ангажираността към учебното съдържание.
Други:
Онлайн училище: Електронен дневник - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Педагогически подходи и ефективни училищни политики за превенция на проявите на тормоз и насилие в училище - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Педагогически стратегии на превенция на отпадане от училище. Ефективни техники за работа с ученици, застрашени от отпадане - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Диагностика на деца и ученици със СОП. Изготвяне на индивидуални планове и програми, съобразени с нормативните документи - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Обучение и осигуряване на допълнителна подкрепа на ученици със СОП в професионални паралелки - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ
Агресия и антиагресия - 16 ЧАСА, 1 КРЕДИТ